Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Lažne dileme, ili zašto treba podržati Rusiju

Komentari (123) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 04 april 2014 13:25
Dragan
Treba da podržimo Rusiju, zato što je Zapad, to jest zapadni puleni, u Ukrajini kao i onomad na Kosovu, prvi povukao nogu, pustio duha iz boce i pokušao da stavi Moskvu pred svršen čin. Nije ova drama počela krimskim referendumom o priključenju Rusiji, kao što se pokušava predstaviti. Ovo je istorijska i geopolitička drama/bitka oko Ukrajine, a Krim je samo posledica onoga što se događalo i dogodilo na ulicama Kijeva, od snajperske vatre na policiju i demonstrante do javnog prebijanja predsednika parlamenta, poslanika i direktora državne televizije.



Slažem se.

Odlična analiza, svaka čast Đorđe.
Preporuke:
224
7
2 petak, 04 april 2014 13:27
Marko Miljanov
Bravo Đorđe
Preporuke:
184
5
3 petak, 04 april 2014 13:30
.....
Postoji jedna perfidna vrsta antirusizma, potencijalno gora čak i od otvorene rusofobije, koja se predstavlja kao „real-patriotizam“



E ovo je srž cele priče. Do sada smo mogli da vidimo, i to nebrojano puta, kakav stav o Rusiji imaju vodeći igrači u SNS-u. Dovoljno je, za početak reći samo jedno ima - Zorana.
Preporuke:
215
3
4 petak, 04 april 2014 13:34
1244
Duže vreme paratim tekstove, nastupe i izjave gospodina Vukadinovića, i imam jedan veliki problem. Nikako ne mogu da se odlučim na kojoj poziciji bi dao svoj maksimum, odnosno, sa koje pozicije bi mogao najviše da uradi za Srbiju:

- premijer

ili

- predsednik
Preporuke:
138
12
5 petak, 04 april 2014 13:35
Goran Jevtović
Bravo, bravo Đorđe!
U oslobođenoj Srbiji, predlog - ministar spoljnih poslova.
Preporuke:
193
12
6 petak, 04 april 2014 13:37
..........
Nema se šta dodati tekstu. Sve je lepo rečeno, sa pravim i tačnim paralelama, analizama i zaključcima.
Preporuke:
124
1
7 petak, 04 april 2014 13:38
Milan
Bravo! Precizno, koncizno i celovito, ali pre svega logicno.
Preporuke:
123
1
8 petak, 04 april 2014 13:39
D.J.
Dragi Đorđe, svaka Vam je ka Njegoševa!
Preporuke:
118
3
9 petak, 04 april 2014 13:44
janja
Vučić odlično zna kakv je dominantan stav naroda oko Rusije, kakva osećanja postoje. Zato i ne sme da se otvoreno stavi na stranu Zapada. Za sada je tako. Pogledajte samo predhodni tekst Đ. Vukadinovića i one tabela sa podacima kako je SNS, tj. Vučić, ''preveo'' svoje glasače od evroskeptika ka evrofilima, bojim se da mu je naredni zadatak da to isto uradi i oko Rusije, da smanji podršku/ljubav koju Srbi osećaju prema Rusiji.



Maestralan tekst!
Preporuke:
159
1
10 petak, 04 april 2014 13:52
Drinko Končarević
Zašto se ne formira vlada, iako su ispunjeni svi uslovi? (uz uslov da znamo sve uslove). Trenutno, mnogo se manje gubi bez vlade. Ako za par dana Putin krene na Ukrajinu, onda je sve rešeno i bez reagovanja naše vlade. Tada smo izbegli svaki sukob, svako sučeljavanje i sa Istokom i sa Zapadom. Druga stvar jesu novci? Odakle ih namaknuti? Bez novaca Vlada i nije Vlada. formiranje Vlade u maju, znači ocena "sto dana vlade" davaće se u vreme avgustovskih odmora. Još jedna prilika da se vlada "provuče" u opštoj letargiji koja nam se uvlači u sve pore ovog našeg jadnog života. Što god da se desi, nije se desilo, jer smo postali indiferentni. Ili, nije se desilo nama, već tamo nekim drugim ljudima. A šta mi imamo sa njima? Dileme, trileme? Nama nema više šta da se desi. Budućnost? Od nas, svet ne zavisi. A opet, može da nam se desi, možda nešto lepo? Nikad se ne zna. Može da nam se desi nešto lepo a da to ne primetimo. Ogulali smo. Ej Vi na Istoku i na Zapadu, oguglali smo, baš nas briga za sve.
Preporuke:
83
2
11 petak, 04 april 2014 14:10
Beograđanin
Nema vd ppv m. da tako nešto uradi.
Preporuke:
89
0
12 petak, 04 april 2014 14:11
istoričarka
Svaka čast Đorđe. Srbija je rupa kojom vladaju polupismeni, korumpirani i nemaštoviti petokolonaši, koji za sve krive neke druge predhodnike.
Preporuke:
128
2
13 petak, 04 april 2014 14:12
Zoran Đorđević
Sjajan tekst, kao i uvek.
Ovo sam izdvojio:
Hoću reći da, umesto što se gotovo izvinjava, Srbija je ta koja bi, bar sada, na petnaestogodišnjicu NATO bombardovanja, trebala i morala da traži satisfakciju i izvinjenje.
To je prilika koju ne bi trebalo propustiti. Pa šta bude. Dosta je bilo jednostranog izvinjavanja.
Preporuke:
125
1
14 petak, 04 april 2014 14:14
MARKO
Hvala profesoru Vukadinoviću na ovom odličnom tekstu, odnosno analizi. Nesreća po srpski narod je što se na njegovom čelu uvijek nalaze neke barabe koje još veće barabe mogu lagano ucjenjivati zbog ličnih kriminalnih radnji. Da se na čelu Srbije nađe neki čestiti srpski domaćin, svakako da bi se zvanična Srbija mnogo lakše odredila o ovom pitanju o kome se srpskom rukovodstvu nikada nije bilo lakše odrediti.
Preporuke:
92
2
15 petak, 04 april 2014 14:22
Vera Nastasovic
Sasvim tačno, ovo nam je poslednja prilika da se konačno osvestimo i počnemo da radimo u interesu Srbije. Odavni je poznato da niko ne poštuje poltrone i ulizice, koristi ih ali ih ne poštuje. Na prvi znak makar najave otpora ovom zulumu koji trpimo od EU u formi molbe Aleksandra Vučića da nas ne teraju da radimo protiv Rusije, Nemačka je ustuknula i rekla da nas razume. Zar to nije znak vladi u nastajanju koji kurs treba da uzme? Ja mislim da je i prosečnom građaninu Srbije jasno šta je za nas racionalno i korisno u ovom trenutku. Ali ne, mi to nećemo uraditi. Umesto toga, trpimo Majkla Devenporta da nam drži lekcije o demokratiji i priča kako nije u demokratskom stilu pravljenje spisaka neistomišljenika! A šta je onda pravljenje spiskova Ruskih građana koji se stavljaju na crne liste EU i Amerike? Zar je to demkoratska procedura? Zar su njihove crne liste opravdane a ove Srpske su opasnije?
Preporuke:
91
1
16 petak, 04 april 2014 14:22
Rade
Bravo Djordje! Kao i uvek, brilijantno i u srz!
Preporuke:
67
1
17 petak, 04 april 2014 14:33
Veritas Triumphus
Vukadinovic je lepo sve rekao...ali, da li bilo ko misli da u ovoj vladi sedi bilo ko, ko bi podrzao rusiju, zar mislite da je to vucic, nikolic, zorana....pa ljudi moji, ti ljudi rade protiv juznog toka, zivi bili pa videli, juzni tok nece prolaziti zbog nas nego zbog evrope, i te pare od tranzita ce nam uzeti, oni ce cak i gas prodavati....koga vi u ovoj garnituri vidite da bi mogao da se eto kao izjasni, pa oni su dali 15% teritorije srbije sa sve narodom, pa kome sad da kazu bilo sta, njih vise niko i ne uzima za ozbiljnio sta god rekli ili ne rekli.
Preporuke:
78
2
18 petak, 04 april 2014 14:47
Ukrajina/KiM
Razgrtati pomrcinu, osvetljavati laz i istinu, to je sebi Djordje stavio u zadatak.
Naravno da ne treba odgovarati na stupidna pitanja i zauzimati stav oko laznih dilema. Nema dileme: Ukrajina je komunitickim zavrzlamama otdvjena istorijska teritorija Rusije, bas kao sto se danas dogadja sa srpskim srcem, KiM. I tacno, Krim je u tako ispravno postavljenoj stvari, isto sto i sever KiM. Srbija treba da podrzi Rusiju i one snage u Ukrajini koje su za prisajedinjenje svojoj matruski, kao sto ce nastojati da u okvire svoje drzavnosti u potpunosti povrati teritoriju svoje svete zemlje Kosovo i Metohiju. Tako ce i biti.
Preporuke:
69
1
19 petak, 04 april 2014 14:55
Zora@Veritas Triumphus
Sve je tako kako kazete. No, verujem, ako Putin ima penicilin za Obamu, ne sumnjam da ima neutralizujucu vakcinu za velicine poput Zorane, Vucica i ostale boranije. Ne izgleda mi verovatno da Rusija ne zna da je njen ogroman interes da ne pusti Srbiju niz vodu. Ako ne jednako, odmah posle Ukrajine, Srbija je prioritet Rusije. Tako da ce se ovi mozda i koprcati, ali u tom slucaju dugo nece potrajati.
Preporuke:
77
1
20 petak, 04 april 2014 15:03
realno

petak, 04 april 2014 1244
Duže vreme paratim tekstove, nastupe i izjave gospodina Vukadinović ... Nikako ne mogu da se odlučim na kojoj poziciji bi dao svoj maksimum, - premijer ili - predsednik


Nemojte da se zavaravate. Za predsednika/premijera je potrebna velika stranka, dosta para i (bar) nekoliko godina rada uz podršku medija i stranih faktora.
Sem toga, iako je odličan politički analitičar, g. Vukadinović nije dobar u nastupu na onaj način na koji to zahteva savremeni politički marketing. Nešto kao kod Koštunice, samo drugačije.
Preporuke:
17
66
21 petak, 04 april 2014 15:16
boban
Srbija bi morala otvoreno podrzavati pripajanje Krima Rusiji ,zato sto taj stav podrzava ponovno pripajanje Kosova Srbiji.
Kosovo I Krim do 1999. nisu bili u uporedivom statusu.
Kosovo je bilo deo Srbije,gde je I pripadalo.
Krim je bio deo Ukrajine,gde nije pripadao.
Tek kada je Kosovo oteto od Srbije,Kosovo I Krim su se izjednacili u statusu.
Srbi su se na Kosovu tek od 1999. poceli osecati onako kako su se Rusi na Krimu osecali od 1990., kada su odcepljeni od Rusije I pripali Ukrajini.
Krim se vratio Rusiji.Kosovo je ostalo van Srbije.
Iz toga proizilazi da Srbija mora podrzati pripajanje Krima Rusiji.
Preporuke:
82
1
22 petak, 04 april 2014 15:26
Srbin
Lažne dileme su kod lažova i prevaranata, a mi Srbi, pravi Srbi, volimo Rusiju i podržavamo je bez ostatka.
Preporuke:
112
1
23 petak, 04 april 2014 15:35
umesto što se gotovo izvinjava....
e, naš Đorđe, živi vi nama bili!
Preporuke:
67
0
24 petak, 04 april 2014 15:37
zeka
Tačno je i tako je!
Preporuke:
49
1
25 petak, 04 april 2014 15:52
Slavomir Srpski, ko ce kome ako nece svoj svome?
Trba podrzati Rusiju ali neformalno i iza javnosti. Dakle voditi real-politik politicke Neutralnosti, koja je sada kada je DSS ispala iz Skupstine preuzeta bas od naprdnjaka i njihovog Vozda. Bolje ce oni sprovesti ideju politicke neutralnosti, kako sto su ranije bolje sproveli program Tadica od samog Tadica, pa je i Tadic ispao iz vlasti.

Elem, stav da je "svima poznat stav Srbije i da se on nije ni za dlaku izmenuo" je najbolji oblik politickog neutralizma, i to po evropskim vrednostima (ako ste to razumeli).

Drugi dokaz da je ovakav stav Vucica najvise hvaljen upravo od Rusije i ruskog ambasadora u Beogradu, koji su avno objavili (iako ih niko nije vukao za usi), da su potpuno i svesrdno zadovoljni i zahvani Vucicu za ovake lepo i neutralno izrecene stavove. Vucic ima jedrda puna vetra ne samo o post-prdjnaka i naprd-njaka jec i od svemocne Rusije, sto svakako nije malo, pogotovo za ovaj umanjeni preostali deo Serbije. Zar ne?
Preporuke:
16
53
26 petak, 04 april 2014 15:59
Nenad
Djordje ne shvata da A. Vucic ima podrsku stranog faktora. To je danas najvaznije. To ljudi u Srbiji cene. Da je neka sila uz tebe. Amerika je najveca sila.
Narod zeli na stranu pobednika, narod obozava zapad, putovanja na zapad i zapadne vrednosti. Zato, ako treba da osudimo Rusiju neka Vucic to ucini. On ima nas mandat, mandat vecine stanovnika Srbije.
Preporuke:
10
107
27 petak, 04 april 2014 16:08
Forever Jang
Đorđe je jedan od vodećih srpskih intelektualaca i podrazumeva se da kad nešto objavi da je to za "bravo". Đorđe i još 5-6 intelektualaca koji sa njim drže ovaj NSPM, komotno mogu da vode ovu zemlju ka spasenju, a da im ne treba nikakvo bravo. Ko traži prave petriote, ovde će ih naći. A sad:Bravo Đorđe!
Preporuke:
61
1
28 petak, 04 april 2014 16:21
Mladi DŽedaj
Jeste Rusi su u pravu, ali mi smo ostrvo u NATO moru i možda nije mudro da mnogo talasamo.

Zapad već godinama krcka ruske saveznike i nezavisne državice po svetu, pomerajući geopolitičku granicu ka Rusiji. A Rusija odgovara koliko može i hoće, ali je generalno u defanzivi, i manje više samo kupuje vreme.

Rusija se dvaput odbranila od Zapada. Nadam se da će i ovaj put.

A mi možemo za promenu da propustimo jedan globalni obračun.
Preporuke:
25
48
29 petak, 04 april 2014 17:25
ovo treba utuviti
Konačno, kad smo već kod istorijsko-geografskih paralela, šta mislite o tome da malo promenimo perspektivu, to jest, da za trenutak odbacimo nametnutu analogiju i ne gledamo na Krim kao na Kosovo, nego na Kosovo (ili Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu) kao na Ukrajinu, odnosno, veštački otuđeni i otkinuti deo organskog nacionalnog tkiva (pri čemu bi onda Krim, u neku ruku, bio analogon severu Kosova i Metohije). Na taj način se, još bolje vidi zašto je dilema „podržati ili ne podržati Rusiju oko Krima“ lažna i zašto je ta podrška i dosledna i pravedna i suštinski u skladu sa srpskim nacionalnim interesima.

Ovo je suština, koju treba koliko god je moguće raširiti po mrežama i srpskim ušima, zapušenim od sapunica i tabloida. Zaista, bravo za Đorđa i NSPM.
Preporuke:
52
1
30 petak, 04 april 2014 17:28
Dragoš
...Ponavljam: ne zbog „zahvalnosti“, ne zbog duga ili „starog prijateljstva“ – već zato što je Rusija u pravu...

To je Đorđe, upravo poenta. PRAVO više ne postoji, stiglo je vreme o kome je Orvel pisao:
-rat je mir
-sloboda je ropstvo
-neznanje je moć!
Narodu kome je od PRAVA i PRAVDE i PATRIOTIZMA važnije šta će večeras biti na farmi ili sa Sulejmanom - takvom narodu se ne može pomoći. Vlasti to najviše odgovara.
Filozof Sloterdajk je opisao naše vreme rečima:
- vlast je postala suvišna jer je glupost postala opšta.
Preporuke:
68
0
31 petak, 04 april 2014 17:32
Pol Korektan
@Forever JangMožda je Vašoj pažnji promakao jednostavni fakat da G-din Vukadinović uz ''... pet-šest intelektualaca koji vode NSPM'' nije uspeo ništa da *objasni* . Niti on , niti G-din Antonić nisu uspeli da promene tok misli ''naroda'' i da ga ga prosvetle / bar u meri da ne glasa u ovolikom broju ili procentu, kako vam više prija, a za pol. opciju koju sada napadaju/. Dakle, nema ih više na svim televizijama što je dobro na paradoksalan način jer kao da su ranijom inflacijom svoga pojavljivanja pred očima javnosti nehotice podržavali DS koji je pao, ali nikako zbog kritika Đ.V i ''drugih'' već zbog sasvim drugih razloga. Sada, kada bi bilo dobro da na svim televizijama otkriju šta to ne valja u novoj vlasti, sada izgleda nekako prekasno. Ili jednostavno ih novouspostavljeni stil vladanja polako udaljava od javnosti. ''Daleko od očiju, daleko od politike...''.
Preporuke:
15
37
32 petak, 04 april 2014 17:35
Nibor
Sjajan tekst g. Vukadinoviću!Čudi me samo kako se povodom teksta nije oglasila ona čuvena zaštitnica PPV, ona, koju neko ,nedavno, nazva Belom polarnom Lisicom.
O kako se ona lepo uklapa u deo o lažnoj dilemi. Ta Lija je Lija sa stilom. Ne znamo mi još ništa o tome, šta su ovi naši sadašnji, a istovremeno i budući, obećali ili morali da obećaju, onima koji već decenijama sastavljaju naše vlade. Neki novi Vikiliks će, možda, odgovoriti, dokle i kakve su razmere te veleizdaje. Neka nam je Bog u pomoći.
Preporuke:
40
0
33 petak, 04 april 2014 17:36
el vukadinjo
Zato smatram da je ovo stvar u kojoj Srbija ne samo da ne bi smela da ostane nema, ili da to svoje (ne)izjašnjavanje predstavlja kao neku strašnu dilemu i antičku dramu, nego bi, naprosto i nedvosmisleno, trebalo da bude na strani Rusije. Ponavljam: ne zbog „zahvalnosti“, ne zbog duga ili „starog prijateljstva“ – već zato što je Rusija u pravu.
Preporuke:
37
1
34 petak, 04 april 2014 17:49
Peter RV
Ovo odugovlačenje da se formira vlada ukazuje strah Vučića da se izjavi povodom Ukrajinske krize.
Jedamput sastavljena vlada, biće nemoguće Vučiću da sjedi na dvije stolice - moraće da se izjasni na čiju je stranu -on svrstao Srbiju.
Situacija se drastično promijenila sa ovom krizom. Dok se moglo, prije nje bezkonačno folirat neka 'neutralnost' ,zbog detante NATO-Rusija, odsad to više neće bit moguće.
Za NATO kao i za Rusiju , Srbija je odjedamput postala glavni propagandni plen, od kojega se neće odreći nijedna strana.
Stavit jednu bombardovanu ,rasparčanu ,pravoslavnu, slovensku državu u front protiv Rusije, bi dao neviđenu prednost Obami u propagandnom ratu protiv Putina, što bi u isto vrijeme , naravno, predstavljalo istorijski- najprljaviju srpsku izdaju Rusije.
Vučić ovo osjeća - zato odugovlači i preklinje Brisel da ga ne pritiska- sve u nadi da će se situacija u međuvremenu, povratit na staru dvo-stoličnu farsu.
Preporuke:
49
6
35 petak, 04 april 2014 17:55
Brane212
Mislim, da je to dosta naivno gledanje na stvari.

Međunarodni odnosi nisu stvar pesničke pravde već državnih interesa.

Vučić tu ne manevriše zato što ne bi imao integriteta da im kaže , šta misli na tu temu u lice nego zbog posledica koje bi to moglo da ima po nas.

Baš na prmeru Ukrajine možemo lepo da vidimo, šta znači zapasti u ekonomski haos.

Sad u toj situaciji može Ukrajinci da žele i pričaju šta hoće ali oni uopšte ne upravljaju situacijom.
Krim su efektivno izgubili a SVAKI njihov korak posle toga nije posledica njihove volje nego trenutnog prelamanja odnosa Rusija-USA+EU.

Vučić je svestan toga,d a bi i Srbija mogla veoma lao da padne u taj vrtlog na sto i jedan način i zato gleda da ako je ikako moguće, nekako mimoiđe bar taj problem.

Ako dođe do problema i s njma povezanim žrtava, niko se neće baviti estetikom i time kako im je Vučić u nekom momentu "sasuo sve u lice".

SNS je tu na pravom putu. Čak i ako nas pritisnu a kraju, da zauzmemo konkretan stav.
Preporuke:
16
48
36 petak, 04 april 2014 18:03
srbija je zemlja - koju vode bitange
ovde se radi o world warr 3
a srbija je zemlja propalica i bitangi
nista bolji i ovaj ni onaj

rat je poceo i sad se vidi
pa kuda ce colaboracionisti nego kako se to ucilo u yugoslaviji snage fasisticke nego za evropsku uniju ...nema kud
sve su to nazzi

i na kraju ako neko gleda preko youtuba crno bele iz 1943 i russia videce pobedu ... nasi nazzi i fasistikce sluge to je tako bilo u yugoslaviji , kakvi bre nikolici vucici i ostali ma idi ko njima veruje i srbima uopste od tadica i ostale baljezgarije nemackih slugu ...to je tako dok russsia ne dodje a aj majko mila kad dodje gazice ih tenkovima sve ... neznaju oni sta je crvena armija ko je to .... slabo citaju slabo se zna ..bye i igrajte rusku android igricu first strike v1.02
Preporuke:
48
2
37 petak, 04 april 2014 18:34
Jasna*
Bravo Peter rv,a i Brane212!Dva smislena komentara!
Preporuke:
13
33
38 petak, 04 april 2014 18:50
kao srbin strateg i vucic kao on je ...ma jedan balavac
sve je to objavljeno u dokumentima objavljenim u january 2014 pre dobijanja i otpocinjanja pregovora , koji bre strateg pa taj nikolic i vucic su dva kompletna.... nemaju ni jedan adut u pokeru sve su karte otvorili i izdali yugoslaviju i srbiju i upropastili diplomatski proces i igru ...to su sve najgori banditi koje ce tek srbija videti .... russia je super sila rusija je moc russia oslobadja duh ... koliko vi slabo znate da trazite imate sve to u svim internet komisijama eu i sve pdf.... kakvi su to bednici i smrdjivci ....sad ce ih brissel sve unistiti a zasto zato sto rade sa njima a ko sa djavoilima tikve sadi tako i prolazi kako kaze rt The Expandables: How NATO 'conquered' Europeko vlada svetom ko pa asija ko drzi pare pa asija gde je srbija ama zemlja propalica nevidjenih ...uzas jedan
Preporuke:
19
8
39 petak, 04 april 2014 18:50
Poštvalac NSPM
Problem je u tome što ovde više i nema ko da se izjašnjava, to čine slobodne i nezavisne zemlje i države a ne kolonije i sateliti. Živela Srbija.
Preporuke:
35
3
40 petak, 04 april 2014 18:55
Forever Jang
@Pol Korektan
Vi ste prva osoba koju čujem da ovako nešto izjavi. Setite se samo Utiska nedelje, gde je Đorđe pod patos saterao Basaru. Nažalost, to je bila jedna od vrlo retkih emisija gde je Đorđe bio 1:1 sa oponentom. Uglavnom je 1:3.
A što se tiče podrške NSPM DS-u, verujte prvi sam koji ne bih više čitao NSPM, da je to istina.
Preporuke:
42
5
41 petak, 04 april 2014 18:56
Bojan, Priština
Alal vera, odavno nisam pročitao `vako dobar tekst !
Preporuke:
41
3
42 petak, 04 april 2014 19:29
Večito zakeralo
Uvaženi profesore,iako se u ovom dugom življenju bavim diplomatijom i spoljnom politiko,posle ovoga teksta odlučih da prekinem pisanje o ovoj bolnoj temi.Ovih dana čitam, slušam razna laprdanja, od neprijatelja, da Srbija uvede snakcije Rusiji (to im je zadatak,za to primaju apanažu, a kav dobar vic, zamislite sankcije malog Montenegra Rusiji ili male Srbije,"O tempora, o mores) Ali avaj, profesore,neki spisatelji koji sebe svrstavaju u patriote raspisali se, razglamili se na TV kanalima, kako bi Srbija trebalo da bude neutralna(da ne uvede sankcije Rusiji).Jedno je neutralnost,kako se u klasičnom smislu smatra neuralnost neke zemlje.Kada je Ukrajina u pitanju ne radi se o neuralnosti, radi se o tome hoće li Srbija podmetnuti nogu Rusima. Hoće, ako to triumviratu striktno narede Imperija i EU.Već bi oni to uradili da se Njemačka ne postavlja drugačije,jer su Njmci u svim problemima Srbiji presuđivali, naređivali, pretvorili je po želji Imperije u okupiranu zemlju. Srbija mora stati na stran Rusije
Preporuke:
36
2
43 petak, 04 april 2014 19:32
Danilo
Izgleda da ovdje opet treba objasniti da Srbija danas ima 60% BDP od 1990 god,da je Srbija jos u opasnosti bankrota,da kreditima MMF jos uvijek dijeli plate i penzije.
I sta Vucic treba da radi?
Pa da igrom,koju i igra,spasi Srbiju od ek. propasti,a politika je u sasvim drugom planu.

Kao da je Vucic lud da ne zna ko je Zapad,ko mu je pobio porodicu u Bugojnu 1941 i rastjerao je 1992 god,ali,sta ce,mora igrati igru koju je igrao i Milos Obrenovic,sve je isto,samo sto godine,okupatori i imena ljudi nisu ista.

Kao da Vucic ne zna ko je nama Rusija,ali treba znati da Rusija ne moze hraniti 7 miliona Srba i odrzavati joj solidan standard i zato Vucic igra igru koju mora,a ne koju hoce.
SAD i EU su nas sutirali k'o loptu 23 god.

Srbija je 23 u godine u agoniji nametnutih ratova i ek. sankcija,privreda dosla na nulu,DOS je dokrajcio pljackom i korupcijom i sada,odjednom,trazimo od Vucica da podigne BDP za 40%.da se okrene Rusiji i da da nogu Zapadu.Pa,ne ide to tako,ljudi moji.
Preporuke:
16
48
44 petak, 04 april 2014 19:57
Cmok Toronto
Kuvanje ŽABA.
Preporuke:
12
5
45 petak, 04 april 2014 20:36
Prvi Pontije Pilat
Bravo!

Peru ruke kao Pontije Pilat dok nam razapinju Kosovo i Metohiju!
Preporuke:
36
0
46 petak, 04 april 2014 20:37
Crnoje
Upravo to Vukašinoviću,

Merkale = Majdan

CG, Srpska i KiM = Krim i Mala Rusija

("Mala Rusija" je današnja istočna i južna Ukrajina)

Ras/Š(ka) = Rus(ka)

Ne dajte se RAŠANI!

ps. Čuvajte se "Račka", koga NATO tek treba da organizuje!
Preporuke:
30
2
47 petak, 04 april 2014 20:37
Dragan
Da dodam još par razloga osim zdrave pameti i onih nabrojanih u članku. Postoje mnoge sličnosti između Stare Srbije i Ukrajine. Takođe postupak cepanja država uz neophodnost primene avnojevskih granica je očigledan. Sve ostalo je navodno u neskladu sa međunarodnim pravom. Zašto je Brozov režim prisiljavao Srbe u Makedoniji da menjaju prezime sa ić na ski? Zašto je Broz bio kum svakom desetom detetu u albanskim familijama? Šta je cilj stvaranja sintetičkih nacija i naseljavanja ilegalnih imigranata po okupiranim teritorijama? Etničko čišćenje autohtonog stanovništva?
Preporuke:
37
0
48 petak, 04 april 2014 20:52
ivan3012
Djorde,kao i uvek..Sjajan..Razmisljam,da li je ovo sa Ukrajinom-samo ogromna dimna zavesa u koju je zapad uleteo.A prava stvar je nesto sasvim drugo..1.Putin zna da ce zapad uciniti sve da omalovazi i minira olimpijadu na sve nacine,i da ce im to biti glavna preokupacija..2.Takodje zna da ce tu priliku iskoristiti da naprave nesto debelo protiv Rusije..3.I Putin im tu sansu SVESNO pruza..Ceo svet ima samo ukrajinu pred ocima..Rusija se napada iz svih oruzja..4.Skoro nezapazeno prolazi mala kratka vest da je Rusija u vreme najzesce krize sa Ukrajinom iskrcala ogromne vojne efektive na Arktik,kao i da ubrzano gradi 3 vojna aerodroma na Arktiku..Vest se zavrsava konstatacijom da su Rusi prakticno zauzeli Arktik.A rezerve nafte,gasa i ostalih rudnih bogatstava su nemerljive.Naravno,u zizi je Krim..5. I najnovije,Rusija kupuje Iransku naftu-a ceo Sibir lezi na nafti.Jedini logican odgovor je da se sprema da bude prakticno-gospodar sveta..S kim treba u zajednicu-jasno je svakom pametnom.
Preporuke:
36
1
49 petak, 04 april 2014 21:13
Gedža
Hvala Vam Đorđe za sve šo o OVOJ ISTORIJSKOJ STVARI rekoste.
Verujem u proročanstvo :
" Kosovo će opet biti Srpsko", ali još od 5-og oktobra 2000-te, kada nam se desio Ukrajinski scenario, ne znam KO ĆE I KADA ĆE izboriti oslobođenje KIM i prirodno ,normalno vezivanje u svkom pogledu za Rusiju.
Bojim se da će mo od SNS-a još mnogo poniženja i bede dočekati.
Preporuke:
37
2
50 petak, 04 april 2014 21:27
drJela Bisic
A sta ce nama, uopste, Vlada? U maju, na leto, ili na kukovo leto? Kada nemamo drzavu-sta ce nam vlada? I kao da bi se nesto promenilo kada bi smo je imali,odnosno kada je nemamo. Nismo mi,kao Srbi,kao narod, zreli za odoluku o sveznistvu. Kao sto ih ima, bez obzira na godine, koji nisu zreli za odluku za brak. Kada se, zbog raznih okolnosi, takve odluke forsiraju-uvek ispadne naopacke. Pa je bolje da cutimo. Pametni Srbi znaju sta treba raditi. Kao i uvek-oni su(moraju biti)manjina. Sto je situacija teza-to je odluka vecine katastrofalnija. Manjina mora tome, bez ikakve volje i zelje, da se povinuje. Videcemo sta ce ispasti, ali to bas i nije tesko pretpostaviti.
Preporuke:
11
17
51 petak, 04 april 2014 22:14
drJela Bisic
Aman,braco i sestre,MI(ovakvi kakvi smo,kilavi i traljavi)PODRZAVAMO Rusiju!(Ili SAD, svejedno).Mi mozemo da se uzdrzimo da budemo u EU horu(ili ako nas stisnu-da u horu samo otvaramo usta,i ne pustamo glasa).A sve to da bi se ushlihtali Rusima, koji su za nas sila u svakom izdanju.Pa da se oni sazale i kupuju od nas jabuke i shljive.(A imamo ih za izvoz za ovecu Moskovsku samoposlugu). To podrzavanje nije radi Rusuje-vec radi nas, samo sto smo mi glupi, pa to ne vidimo.Nadamo se,jos,necemu,i sa druge strane. Pa koketiramo,dok na obe strane ne propadnemo.
Preporuke:
7
24
52 petak, 04 april 2014 22:16
fristajlo
Treba podržati Rusiju, jer ima pravo na Krim, a i ostale ruske zone, otete tokom komunizma. To nije sporno.
A treba nastaviti borbu za Kosovo i Metohiju, jer i mi na to imamo pravo. Kosmetski i "Krimski" problem su izazvali zapad- SAD i EU, u pokušaju da otmu od slovenskih naroda teritorije koje su i istorijski, i politički i demografski od uvek slovenske.
Kome se to ne dopada- ne treba da bude ni ruski, ni srpski problem. Svaki ustupak zapadu izrodi se u prevaru, u štetu na naš račun koju posle veoma skupo nadoknađujemo.
Sa tom praksom treba da se prekine jednom za svagda, a zapad, ako mu je do pljačke, neka to radi među sobom.
Sa varvarima treba prekinuti svaki kontakt, dok se ne vrate "k' poznaniju prava", koje je u ova dva slučaja jasno na srpskoj i ruskoj strani.
A Ukrajinaca mi ni najmanje nije žao; ako su mislili da će im zapad dati više od Rusije- zaslužuju sve što ih snađe. Učili su istoriju- niko im nije kriv...
Preporuke:
37
1
53 petak, 04 april 2014 22:26
Samuilo prostačina
Šta ako je Vučić shvatio u šta se upušta?Jedno je voditi kampanju a drugo stati na čelo.
Država,na mnogo strana, ne funkcioniše.Pra nema.Kažu za osam meseci bankrot.Lopužetine gde god okreneš.I to ne 100 , dvesta nego milooni bato.Ideje svi imaju, rešenje niko.Probaš da načiniš neku rezoluciju, Devenport i Kacin ti zatvaraju labrnju.Gde god kreneš, pogrešićeš.Greške se u Vučićevom slučaju ne praštaju.Onaj ko je dobio mnogo, ne može da učini malo.A oko njega čengele na sve strane.Trpaju mu,ili se trpaju.Zna da nema s kim, a ne može sam.Narod je istavljao kao svoj zavet.Radiću i danju i noću.Ako drugi neće.Oni otuda preže svaki korak.Narod užagro nadu.Sad ili nikad.U toj situaciji nije lako.Onaj ko računa na silu, na poslušnost, na disciplinu, sumnja u saradnike, plaši ih se.Pođe nizbrdo, ode voz.Ne samo ovaj , svaki.Grčka ima resurse,mi smo upropastili sve.Sumnjam da je VUčić čovek kadar da u tim rakljama i čengelama očuva snagu.On sam nije sposoban.Šta ako drugi kola krenu nizbrdo.Sve je tu
Preporuke:
12
17
54 petak, 04 april 2014 22:42
Samuilo prostačina 23
Mi smo uprli pogled u Vukadinovića.Kao narod u Vučića.Pametan čovek.Ali nije lako videti sve.Krim,Rusija,Kosovo, mi sankcije.To je raspeće.Samo to ravno onom mitskom.A ovde nije samo to.Ovde svi fitilji gore istovremeno i samo se čeka da počne oko nas da puca na sve strane.Šta ako onaj fond bude u pravu i mora da se skinu plate i penzije.Hteli u početku 50%, sad vele 25%.Briga njih da li će pogoditi.A narod ne može da preživi ako mu se poveća 50%.
Narod je osetio opasnost i odlučio da ga izabere.Nema vajde ni od koga, ,daj da rizikujemo jednoga.On se svim svojim ključnim rečima okačio narodu o vrat.Sad mrdanja nema.Mora tamo ali ne sme da omane ovamo.Oni vuku ,narod čeka ko gladni ptići u gnezdu.
A mi ovde kunemo se u Vukasdinovića kao u boga.Isto kao narod u Vučića.Shvatate, što god da uradi može da pogreši.Kuda god krene preti mu led da se oklizne.Šta ako se uplašio?Šta ako kaže ne mogu.Ne sme ali šta ako tako misli.A mi čekamo da padne plafon.Ne navijam. Plašim se.Mnogo nas dave.Svi
Preporuke:
17
17
55 petak, 04 april 2014 23:08
Danilo
@ dr Jela Bisic,

Kad se vec predstavljate doktorkom,volio bih znati,ali,stvarno bih volio saznati,cega ste vi dokrtorka,gdjo dr Jelo Bisic,tako vam Boga jedinoga?
Citajuci vase divne,neodoljive i naucno potkovane komentare,stalno me muci da to saznam,cega ste vi doktorka i gdje ste doktorirali?

Unaprijed zahvalan,ljubiotelj vasih neodoljivih doktorskih misli.
Preporuke:
27
3
56 petak, 04 april 2014 23:28
Turas
Sasvim ste u pravu Vukadinoviću ,samo ako bih smeo da dodam vašem zaključku na kraju - što se tiče više ili manje vešte petljavine i političkog jajarenja koje će da razočara prijatelje a neće da umilostivi (ova klasifikacija domaćih poltrona mi se posebno sviđa) neprijatelja -to je zato što imamo prave "heroje" u vladi Srbije . Kojima nije važno da li su u pravu ili ne, već da li se to sme ili ne sme .
Preporuke:
18
1
57 petak, 04 april 2014 23:46
nn
političko jajarenje

Koliko su ovo istinite reci.
Preporuke:
24
1
58 subota, 05 april 2014 00:33
Božidar
Svaka čast gospodine Vukadinoviću. Tekst uz kritiku nudi i veoma jasno artikulisanu poruku odnosno rešenje. A to je danas praktično nemoguće naći u moru plitkoumnog kritizerstva ili dubokomislenog poltronstva, da ne trošim reči.

Stara izreka kaže - ne čine nas velikim znanja i veštine koje imamo, već izbori koje pravimo.

Zato je sve jednostavno i logično, odnosno obrnuto, kada je izbor pravi. Još jednom, čestitam na tekstu, koji je evolucija nekoliko Vaših skorijih razmišljanja na ovu temu.
Preporuke:
16
2
59 subota, 05 april 2014 01:49
Observantes
Sve je vrlo jednostavno. Rusiju treba podržati po svim osnovama i ne radi Rusije nego radi Srbije. Iz iskustva znamo koliko je internacionalna urota protiv Srba učinila štete Srbiji, do pitanja opstanka. Prvi koji se uvek javljao u tim neprilikama, podrškom Srbiji, bio je Robert Mugabe i Zimbabve pa i u UN. Ja bih glavnu ulicu u Beogradu nazvao po Mugabeu! Dakle, svaka i bezalternativna podrška bratskom ruskom narodu!
Preporuke:
28
1
60 subota, 05 april 2014 02:10
Savka B.
@ Mladi Dzheday

Oprezno Oprezno Oprezno jer nisu tek
tako promenili hiljadugodisnje ime carskom
Uroshevcu ti magacini tamo da, primaju
sve drogice celoga sveta ali u njih su
prevezene sve hidrogenske bombe koje su
trovale schwabske zveri okolo manheima pa
tako pleme Srbsko snom mrtvijem spava a
ispod nosa mu curi deuterijumski rasol iz
tristadvadesetdevet hidrogenskih bombi u
silosima ispod Uroshevca jeste jesu Serbi
Rusi koje je odrusio kopitarev agent vuk
ali bez obzira na bratsku ljubav, kada
se magistralni bal otvori, prvi ruski
potez je brisanje Uroshevca i okoline
Preporuke:
4
12
61 subota, 05 april 2014 07:35
Trećepozivac
Nisu sve Vučićeve pristalice evrofili i evrofanatici!
Za SNS je glasala ogromna većina birača, ali među tim biračima je, orijentaciono:
- jedna trećina lokalnih jajara koji bi glasali i za Klintona samo ako za to dobiju kantu nafte za traktor, ili kamion šodera da poprave put, ili ulično osvetljenje,
- jedna trećina totalno neinformisanih i nezainteresovanih za svet oko sebe; njih su SNS-ovci na dan izbora izvlačili iz njihovih kuća i, ako je trebalo, "na krkačama" donosili na biračka mesta da glasaju za njih,
- jedna trećina je stvarnih, aktivnih pristalica SNS, nimalo gadljivih na vlast i novac, koji su ubeđeni da je Vučić novi Miloš Obrenović.
Nikoga od njih više apsolutno ne zanima ni kako izgleda mapa Srbije, ni kojim pravcem plovi brod zvani Srbija, ni da li će udariti o neke hridine i razlupati se ili će uleteti u "bure i oluje".
Ko zna, možda je to dobro. Možda baš zato ima neke nade.
Kad bi postojala samo jedna TV stanica i bila makar kao NSPM (a trebalo bi mnogo žešće!).
Preporuke:
35
0
62 subota, 05 april 2014 07:37
bog dano vic
jadan ppv nije njemu lako sto je takav...
Preporuke:
12
1
63 subota, 05 april 2014 08:13
@nn
političko jajarenje
Koliko su ovo istinite reci
Ne samo istinite, nego i lepe: ide Uskrs.
Preporuke:
16
3
64 subota, 05 april 2014 09:29
drJela Bisic
Postiovani g. Danilo. Mada ne vo;im da budem licna i zabavljam publiku sa privatnim dogodovstinama, moram da vam odgovorim-pitali ste me. Ostalima(u NSPM, a i komentatorima) izvinjavam se. Sta cu? Dakle ukratko, najkrace sto moze, ja sam dr jer sam lekar, penzinisani. Nemam nikakav doktorat nauka, za sada. Moje komEnrare u NSPM( a i inace) mozete smatrati kao komentare jedne domachice,jer ima i obrazovanih domachica, koje citaju novine, i sigurno ih ima medju komentatorkama u NSPM. Bila bih iznenadjena da nema nijedne. NSPM nije strucan casopis-a komentari nisu strucni radovi, nego licna misljenja,citalaca-amatera(i citateljki-amaterki). Dakle jesam doktor, aLi ne nauka. A cak ni ime mi nije sifra(na novopsprskom-nik, nadimak)Ovo je moje pravo ime.
Preporuke:
18
4
65 subota, 05 april 2014 10:10
koviljka novi sad
GOSPODIN VUKADINOVIC KAO I UVEK ODLICNO. STETA STO JE SAMO ANALITICAR. TAKVI LJUDI BI TREBALO DA VODE OVU NESRETNU ZEMLJU. HVALA.
Preporuke:
21
4
66 subota, 05 april 2014 11:23
Jasna*@trecepozivac
Ma da,kako da ne !
Glasaci tj gradjani Srbije mora biti da su ili jajare,ili potkupljeni(rad.mestom isl).,ili neobrazovani,glupi zato sto nisu prepoznali vase vrednosti retrogradne verske sekte Dveri,ili Kostunice nejakog Urosa, ljubitelja neoliberalnog kapitalizma,koji je vec bio na vlasti i pokazao sta ne ume,ne sme ,ili ne moze,ili nepostojece radikalne stranke!
Zapitaj se prvo sta ste to vi imali da ponudite Srbiji da bi sve te jajare,potkupljeni i glupi glasaci prepoznali vase "vrednosti".
Prvo niste uspeli da nadjete zajednicki jezik i da se ujedinite ,a kamoli sta drugo,pa vam sad gradjani krivi!Nisu gradjani jajare ,jajare ste vi!
Preporuke:
7
29
67 subota, 05 april 2014 12:03
Samuilo prostačina
Neko je analizirao Vučićeve glasače.A šta mislite o nama koji ovde komentarišemo događaje?Da li su to uglavnnom ili pretežno pristalice nekih stranaka.Neki se i znaju i stranački nadgornjavaju ili slažu.Ko su oni koji upiru pogled u Vukadinovića?Očito nisu strančari.?Traže spas.Osećaju da nije dobro.Ali ko su oni koji udaraju negativce za živce čim neko nije u nekom frontu.Moraš u partijski ešalon i ne smeš ništa izvan.Zašto?Zar je istina partikupolitizovana ako se to tako može da nazove.Ne, bre ljudi.Ima onih koji imju argumenete, koji znaju šta hoće a ima onih kojima je MIlošević gad kako god okreneš, ili Jevtović obavezni sajbija.Da se razumemo.Nisam obavezno protiv pukovnika.Naprotiv veoma često delim njegova mišljenja.Najčšće nisam za njegove epitete "iZdajniče" i sl.Vukadinović mi je dobar komentartor,ali nije bog.Može se i drugačije.Ako tako nije mene ljudi ne zanimaju.Front mislilaca me ljuti.Ne mogu ništa ali imam potrebu da se protivim.Pa dokle stignem.Šta da se radi.Ko traži nađe
Preporuke:
14
7
68 subota, 05 april 2014 13:06
Tomislav
Dajem vam svima slabu ocenu iz istorije.
Setite se svih ratova, pa i onih pre prvog svetskog rata a samog prvog svetskogf rata i uloge Rusije.
Otvorite udzbenike i razmisljajte svojom glyavom.
Preporuke:
1
15
69 subota, 05 april 2014 13:55
za - Samuilo prostačina
Niko se ne kune u gospodina Vukadinovića, samo konstatujemo da je u pravu ovo što piše, odnosno da su mu stavovi ispravni.
Preporuke:
16
3
70 subota, 05 april 2014 14:39
Anonimus
Sve je to lepo - i tekst, i komentari... Samo, zašto mi toliko pametni propadosmo zbog ovih toliko glupih oko nas?
Preporuke:
14
1
71 subota, 05 april 2014 15:12
Trećepozivac
@Jasna*
Nisam 'trecepozivac' već 'Trećepozivac'. Ne pripadam ni jednosj stranci, ali su moje simpatije na strani patriotskih stranaka. No to ne znači da sam njihov slepi pristalica i da ću ih podržavati i braniti čak i onda kada ceo narod i državu vode u ambis i propast - kao što vi činite sa vašim dragim DS-ovcima i SNS-ovcima.
Zapitaj se prvo sta ste to vi imali da ponudite Srbiji da bi sve te jajare,potkupljeni i glupi glasaci prepoznali vase "vrednosti".
Pa ja rekoh da ste upravo vi ne samo PONUDILI, već DAVALI: kante nafte, kamione šodera, ulična osvetljenja... a bogami i radna mesta, dakako. Nekad ste delili kineske naočare, one sa buvljaka. E to su te vaše "vrednosti" koje su vaši dragi glasači koje branite prepoznali (kako je umna ova reč iz vašeg novogovora!) pošto ste im pre toga isprali mozak preko svih TV stanica i treš-štampe. "Mi" nismo mogli to da im ponudimo. Zato i nisu mogli da prepoznaju naše "vrednosti".
Preporuke:
22
2
72 subota, 05 april 2014 16:16
drJela Bisic
Za anonimusa: Pa zna se: pametni su uvek manjina. Najpametnije sto vecina(koja nije i ne moze da bude...) moze i treba da uradi je da shvati ko su pametni i koga treba slusati. To kod nas,uopste,ide malo teze. Nismo tako vaspitavani, sto ima svoje mane i prednosti. U ovakvoj situaciji-prednosti su se istopile, a mane narasle.
Preporuke:
9
10
73 subota, 05 april 2014 16:22
Beli Orao
Izvinjavam se samome sebi što sam Jasni* davao pet zvezdica.
Preporuke:
19
4
74 subota, 05 april 2014 17:57
Peter RV
@Slavomir Srpski, ko ce kome ako nece svoj svome?
"Trba podrzati Rusiju ali neformalno i iza javnosti.."
Bravo Slavomire!
Znaci, sto je vazno jeste da se Kostunicina fantazija o 'neutralnosti' odrzi, a sto se tice solidarnosti sa bratskom Rusijom, da im posaljemo jedno anonimno pismo- da smo na njihovoj strani?
Nijeste mogli jasnije izlozit ideologiju DSS-a!
Preporuke:
20
3
75 subota, 05 april 2014 18:19
Nina @ Dr Jela Basic
Poštovana Jelo, shvatite moj komentar kao dodatno pojašnjenje ko može da nosi titulu ”dr”.

Kao što nastavnici ili učitelji u srednjim i osnovnim školama ne mogu da nose titulu ”profesor” pošto je to vezano za akademska zvanja na fakultetu, takođe postoje pravila ko može da nosi titulu ”doktor” sa skraćenicom ”dr”. To što se nastavnici srednjih škola kolokvijalno zovu ”professori” ne daje im pravo da ispred imena koriste akademsku tituli i skraćenicu ”prof.”

Vaša titula je ”lekar” ili ”lekar specijalista”. To što se kod nas lekari još kolokvijalno zovu ”doktori” ne daje im pravo da koriste skraćenicu ”dr” koja je vezana za akademsku titulu ”doktor nauka” ili skraćeno ”dr”.
Preporuke:
9
9
76 subota, 05 april 2014 18:55
Danilo
@ dr Jela Bisic,
Postovana g-djo dr Jelo Bisic,hvala vam na informaciji o vasem zanimanju.Mislio sam da ste titulu Dr i ime tek tako uzeli za nik,ali,sad mi je jasno da ste ljekar,dobro,mi smo navikli da sve ljekare zovemo doktorima,iako se doktorom postaje,kao sto rece @ g-djica/g-dja Nina kad se doktorira i postane doktor nauka,ali,svejedno,to nije sporno,i ja vam se zahvaljujem na odgovoru.
Posto rekoste da ste za sada samo dr,ja vam zelim da uspijete i na tom planu,a od sveg srca vam zelim dobro zdravlje i dug zivot.
Preporuke:
12
4
77 subota, 05 april 2014 19:06
@dr. Jelu Bašić
subota, 05 april 2014 16:16drJela Bisic Za anonimusa: Pa zna se: pametni su uvek manjina.pročitajte ovaj kraći članak (doktora nauka), o zabranjenoj knjizi - čiji je autor odlično opisao i okarakterisao mentalite, mahom, tih bednika....lično imam ceo život borbe sa njihovom podlošću,zlobom,podmukolšću....baš kako je to Dvorniković....Dr Radojka Praštalo Vladimir DVORNIKOVIĆ ( 1888-1956) “KARAKTEROLOGIJA JUGOSLOVENA”
Preporuke:
8
1
78 subota, 05 april 2014 20:36
Samuilo prostačina onome ko tvrdi da se u nikog ne kunemo
"Bojan, Priština Alal vera, odavno nisam pročitao `ovako dobar tekst Njegovi komentari izazivaju najveću pažnju na ovom sajtu.Čak i kad se pojave u Politici.Takav čovek je potreban.Objektivan, mudar,razložan.Ali politika je mnogo zamršena.Može ovako a može i onako.Kako god da okreneš može naopako.
Preporuke:
14
0
79 subota, 05 april 2014 20:43
Radgost
E,sledeće reči se nikako ne dopadaju trgovcima, prevrtačima i malodušnima:Utoliko više je besmisleno, a i kontraproduktivno, pravdati se zbog toga što ne možemo i ne želimo da se pridružimo sankcijama protiv Rusijeistinska,iskrena SRPSKA naklonost i bratska ljubav prema Rusima i Rusiji nema potrebe da se pravda.
Preporuke:
10
0
80 subota, 05 april 2014 22:01
Bojan Todorović
Nije srpski „patriJotski“ korpus skoro bio na ovakvoj muci.Tako bi rado i od srca podržao „cara“ ( kako ga u svojim idolopokloničkim izlivima obožavanja zovu ) u sukobu sa mrskim Zapadom, a s druge strane – time mora direktno da skoči sebi u stomak zbog Kosova.Da nesreća bude veća lično „Car“ reče nedvosmisleno da je KRIM ISTO ŠTO I KOSOVO!Jesmo se mi pravili gluvi i slepi, jesmo odmah skočili da objašnjavamo kako nije mislio to što je rekao, i kako to znači nešto sasvim drugo, ali gorak ukus je gorak ukus.Zapad drsko laže i urla na sav glas, ali jasno je da samo seire nad Putinovim problemom i trude se da mu zagorčaju život kako bi ga što više izmorili i stekli prednost – ko zna gde i ko zna u čemu.
Preporuke:
3
9
81 subota, 05 april 2014 22:02
Bojan Todorović
Putin svestan svog propusta u Kijevu i ozbiljnih rizika koje nosi situacija, a dobro opečen činjenicom da je Krim morao da čupa kao vruć kesten – oprezno, bojažljivo i strpljivo pokušava da izgladi stvar i – budimo realni – sasvim principijelno i razumno traži da se njemu odobri ono što je odobreno kosovskim Albancima.Jedino ( za nas ovde, naravno ) su tragikomične uloge Vučića koga sa obe strane vuku za uši ( ali objektivno – ne njegovom krivicom i zaslugom ) i malog veselog patriJotskog društvanceta u ćošku koje se upinje da ceo svet ubedi u nešto u šta ni samo ne veruje:Jedna te ista stvar je ovde neprihvatljiva, a u Ukrajini – ispravna i neophodna. Zašto? Uzgred – i nije baš toliko ista. Albanija nije pripojila Kosovo sebi a Rusija Krim jeste. Lično, mislim da je to, obzirom na okolnosti, jedino realno rešenje. Kao, na žalost, i sa Kosovom, jer bi sve drugo donelo tenzije i sukobe neverovatnih razmera a ishod bi bio isti. Ali baš ovako ?
Preporuke:
3
17
82 subota, 05 april 2014 22:05
G.S.
Ovo je izvanredna prilika da se vidi koliko je izvanredna naša poslovica koja kaže da "strah obraza nema".Ako strah vlada,onda čoveku izmiče realno sagledavanje onoga što treba ili mora da učini.
Prijateljstvo se pored ostalih načina,izražava i rečima i pravi prijatelji to realno očekuju.Sećam se jednog kratkog prikaza borbe malenog Rusa Ružičke,vlasnika konja koji šepa i korpulentnog Vikinga.Verovali ili ne,Ružička je pobedio jer "boj ne bije svetlo oružje već boj bije srce u junaka".
Šta poručiti Vučiću?Da skupi hrabrost i da čestitu izjavu,takvu da mi Srbi možemo da budemo ponosni.

Pri ruci mi je citat Roberta Bloha:"Uprkos mojoj vampirskoj reputaciji,ja zaista imam srce malog dečaka.Držim ga u tegli,na svom stolu".
Vučiću,razbij teglu i vraćaj srce na svoje mesto!
Preporuke:
10
0
83 subota, 05 april 2014 22:15
Dragan, Katun
za Đorđa V.
Bez servilnosti, Vi ste sublimirali sve ono što ne rade, a i kako bi kad su ili neznalice, kupljeni i...-predsednik, vlada, akademija znanosti-namerno, jer nije naša, spc sa pogledom na franciska, udruženja ,,književnika,,- ,,novinara,, ...univerzitet sve do jednog ,,urađeni,, rasadnik kadrova za destrukciju Otadžbine
Mi smo jad i čemer.
Želim Vam da istrajete, da sačuvate Obraz i dušu, ovo oko nas je luda kuća, životinjska farma.
Preporuke:
18
1
84 nedelja, 06 april 2014 00:53
Ernan Kortes
"Staviti jednu bombardovanu, rasparčanu, slovensku državu u front protiv Rusije, bi dao neviđenu prednost Obami u propagandnom ratu protiv Putina, što bi u isto vrijeme, naravno, predstavljalo istorijski najprljaviju srpsku izdaju Rusije".

Ovako nam lekciju drži montenegrin Pjeter RV, a ne sme ni da zucne protiv svoga Mila koji je uveo sankcije Rusiji. Pa jel to crnogorska izdaja ili nije? Ili samo Srbi izdaju? Kakav si ti to čovek Pjetere RV, srama nemaš, a srce ko u zeca. Svakog dana ovde pljuješ po Koštunici i Srbiji, a o Milu ni reči, valjda bi trebalo da se mi Srbi ugledamo na miloševićevca Mila pa da Rusiji zabijemo nož u leđa, ko što je tvoj montenegrin uradio Srbiji kad je priznao Šiptare.
A ono "bi dao" mora da si naučio na katedri za montenegrinski jezik, jer to na srpskom ništa ne znači.
Ne letuj(em) u Crnoj Gori!
Preporuke:
18
3
85 nedelja, 06 april 2014 01:58
Crnoje
Sjetite se samo Genšerovih predratnih poruka Hrvatima i ovih nedavno izrečenih u Kijevu, pa će vam sve biti jasno:

"People of Ukraine, this is your moment. The free world is with you, America is with you, I am with you!"

SeRator McCain, Kiev, 15 December 2013.

"If you are successful, the US Senate will stand with you all the way!"

SeRator Murphy, Kiev, 15 December 2013.
Preporuke:
8
0
86 nedelja, 06 april 2014 05:03
Crnoje
Evo još malo poređenja gore pomenitih "lažnih dilema" sa naših prostora, koje su skoro identične sa ovim današnjim u Ukrajini:

A što ćemo mi ođe? :o))

http://www.youtube.com/watch?v=cGOx6uIgHu8

ps. Obavezno pogledajte! Mnogo je smiješno! :o))
Preporuke:
2
0
87 nedelja, 06 april 2014 11:23
Samuilo prostačina Crnoju
Ja se slatko nadosađivah.Šta je tu smešno?Da vi to nešto ne propagirate?Ja prelistao, neka muzika ispod,oni nešto bune ali se ne čuje šta a sve traje li traje, 35 minuta.Možda grešim ali mi se para da nas neko u zdrav mozak.Dosta nam je i našijeh.
Preporuke:
3
1
88 nedelja, 06 april 2014 16:25
Zoran sa KiM
Nakon otcepljenja KiM, što je predstavljalo eklatantan primer kršenja u tom momentu važećeg međunarodnog prava, više ništa nije isto u međunarodnom pravu. Činom priznavanja Kosova* i dvosmislenom odlukom Međunarodnog suda pravde, EU je u međunarodno pravo, na mala vrata, uvela novi običaj koji postaje izvor legaliteta za sve buduće slične slučajeve.
Protiviti se sada otcepljenju Krima nije dvostruki standard, već - licemerje!
S druge strane, prihvatanje Krimske nezavisnosti ne znači primenu dvostrukih aršina i ne daje naknadnu legitimnost i "kosovaskom presedanu", jer je ovakav način sticanja nezavisnosti ozakonjen tek nakon "kosovskog slučaja" i ne može se primeniti retroaktivno.
Dakle, istorijski posmatrano, Kosovo* je nastalo suprotno međunarodnom pravu, dok je otcepljenje Krima saglasno tom istom "obogaćenom" međunarodnom pravu...
Preporuke:
9
0
89 nedelja, 06 april 2014 21:43
drJela Bisic
Hvala vam svima, na lepim zeljama, Bog vas sve pozivion/ Inace, Dvornikovica sam citala(imala sam Karakterologiju Jugoslovena, kod kuce)i, do danas (uvek se nesto nauci!)nisam ni znala da je zabranjena. I on, a i Cvijic dobro su nas opisali. Cvijic naprimer nije bas bio nezan u opisivanju mana,kako dinarskog tipa (kome je i sam pripadao) tako i " moravaca". Treba to citati. I kad je zabranjeno. Tada, bas narocito.
Preporuke:
4
7
90 nedelja, 06 april 2014 22:29
marlon
gsn vukadinovicu, poentiranje za srbiju povodom krimske krize bi svaki malo obrazovaniji politicar odradio zmurecki kao sto na srpskim greskama stalno poentiraju ama bas svi iz bivse sfrj... nije ovde problem znanja nasih najacih vladajucih politickih ekponenata, vec nesto drugo
Preporuke:
3
0
91 ponedeljak, 07 april 2014 09:53
siniša br.1.
Što se tiče pravca spoljne politike on je priličito jasan i potvrđen je na izborima, pravac je usaglašavanje spoljne politike Srbije sa EU.

Tu baš i nema dileme, i ne znam kome je to dilema i zašto. Mislim na spoljnu politiku vlade i sadašnje i buduće.

Ostala su pitanja sadržaja i subordinacije te politike. I problemi sa kojima se ta politika može da susretne. Dilema ili Rusija ili "Evropa" praktično ne postoji jedina dilema spoljne politike Srbije je ili Velika Britanija ili Austrija.

Evropska unija je odredila svoga komesara za Srbiju, odnoso srpskog komesara, a to je Jelko Kacin. On će kreirati sorpsku spoljnu politiku i već je kreira.

Prvo zadatak Srbije u tom smislu je preumljavanjer ili promena svesti. U cilju da ja lično vidim šta je to "promena svesti" koja se od nas očekuje otišao sam malo do Beča da vidim šta su sadržaji promene svesti. I u tome mi je pomogla Mojca. Mojca nije "srpski špijun" naprotiv, ali jeste deo tima "srpskog komesara" Kacina. Šta kaže Mojca šta će biti?
Preporuke:
3
0
92 ponedeljak, 07 april 2014 10:09
siniša br.3.
A sad o podelama u Evropi.

Mojca kaže da je Marija Terezija bila majka svih njenih naroda, pa i država kao što je Vojvodina. Još MOjca dodaje da je " Marija Terezija najveća carica sveta svih vremena" koja je SRCEM bila uz sve svoje narode, ( moja napomena Srbi su na primer ako bi ratovali mogli da postanu narednici, a ko bi prešli na katoličanstvo i do čina kapaetana ).

I skoro da se time mogle rešiti sva pitanja i spoljne politike i promene svesti da se nije umešao u diskusiju jedan mladi Englez koji je rekao Mojci sledeće. "Možda je za vas Marija Terezija najveća carica svih vremena, ali za mene je moja trenutna Kraljica Elizebate Druga i ja lično smatram da je ona u svakom pogledu i kao dama i kao osoba koja nikome nije načinila nikakvo zlo i koja je mnogima pomogla i bila na pravoj strani u Drugom svetskom ratu iako ga nije vodila mnogo istaknutija ličnost od Marije Terezije. I nije prihvatljivo ni kulturno da kažete " najveća carica".

Eto to su dileme koje u stvari i nisu.
Preporuke:
3
0
93 ponedeljak, 07 april 2014 13:37
dragan
nisam se uvek slagao sa vasim misljenjem i vrlo cesto bio anti protivan vama ali ovaj put skodam kapu
Preporuke:
3
0
94 ponedeljak, 07 april 2014 22:23
komendija
Čemu čudjenje što još nema vlade, pa jel ste čuli da čovek piše program, za 20+ godina bavljenja politikom nije imao vremena, pa sad najednom dobio inspiraciju, pa se raspisao...Valjda će u narednih 20 godina da završi to pisanje!
Preporuke:
9
0
95 ponedeljak, 07 april 2014 22:50
@dr Jela Bisić, Danilo, Nina...
Bez obzira da li je neko doktor nauka ili lekar, uobičajeno je da se prefiks "dr" stavlja samo u situacijama kada ta okolnost ima značaja za delovanje date osobe. Dakle, uobičajeno je da doktor nauka stavi "dr" ispred svog imena ukoliko je napisao tekst u naučnom časopisu, prisustvuje naučnom skupu i slično. Normalno je da lekar stavi "dr" ispred svog potpisa kad daje recept ili piše otpusnu listu. U svim ostalim slučajevima to je znak skorojevićluka i u svakom slučaju smešno.
Preporuke:
5
2
96 ponedeljak, 07 april 2014 22:59
drJela Bisic
za komendiju:Ako, ako, blago nama, neka nam samo on pise. I 40 godina, ako treba, a ne samo 2o. Snaci cemo se nekako, bez njega, sta cemo, kad moramo. Samo da, opet, ne padne sneg.
Preporuke:
3
3
97 ponedeljak, 07 april 2014 23:08
Srbi nemaju saveznike
Pa valjda je sad jasno i zasto. Kad je muka tu je Djuka, kad je....,Djuku ne zovete...
Preporuke:
6
0
98 ponedeljak, 07 april 2014 23:10
@dr Jela Bisić, Danilo, Nina...
nastavak
Dakle,nepisano pravilo u akademskim krugovima je da se "dr" stavlja ispred imena samo u onim situacijama koje su u vezi sa profesijom. Tog pravila se pridržava većina pripadnika tih krugova - bar oni koji imaju osećaj mere i ukusa. A oni drugi, koji nemaju taj osećaj, se ponašaju dvojako. Jedni nipošto i nikada neće da se odreknu svoga "dr" pa ga obavezno stavljaju uvek i svugde, na svaku svoju žvrljotinu. Drugi pak ni za živu glavu neće da stave tu titulu čak ni kada se radi o situacijama u kojima je to uobičajeno. U ovom drugom slučaju se ne radi o skromnosti kao što bi neko pomislio, već o vrhunskoj umišljenosti. Te osobe smatraju da su na nivou Karla Marksa, Noama Čomskog ili sličnih veličina ispred čijeg imena -razume se - niko ne stavlja "dr".
Preporuke:
3
0
99 utorak, 08 april 2014 01:09
Ujka Vasa @ dr Jela Bisic
U mom soliteru je predsednik kućnog saveta jedna divna osoba, nazovimo je Pera Perić. Gospon' Pera tvrdi da je pesnik i da je član Udruženja književnika Srbije. U svakom slučaju, svake zime, gospon' Pera pravi raspored stanara za čišćenje snega koji obavezno potpisuje sa "Pera Perić, pesnik". Verovatno gospon Pera misli da će nam tako biti lakše da čistimo sneg nego da je stavio ono suvoparno -Predsednik kućnog saveta.
Preporuke:
4
0
100 utorak, 08 april 2014 01:37
Dr
Đorđe, bilo bi dobro da neko istraži šta je Wikileaks pisao o Vučiću. Tamo se, sigurno, mogu naći i činjenice koje Vi pominjete u ovom tekstu.
Preporuke:
5
0
101 utorak, 08 april 2014 01:41
Slavomir Srpski, @Peter RV
"Znaci, sto je vazno jeste da se Kostunicina fantazija o 'neutralnosti' odrzi, a sto se tice solidarnosti sa bratskom Rusijom, da im posaljemo jedno anonimno pismo- da smo na njihovoj strani?
Nijeste mogli jasnije izlozit ideologiju DSS-a!"

Nazalost kao uvek Petre pokazujete zamracenost pameti i manjkavost znanja. Ne moze Srbija da formalno podrzi secesiju Krima i prisajedinjenje u Rusiju, jer je to po zakonima OUN neosnovano (iako pravedno resenje), a mi se upravo drzimo r1244 i OUN kao garanta za ocuvavanje KIM u granicama Srbije. Eto sada vam objasnih nesto sto vam je moralo biti pri pameti. Pa stoga rekoh da mozemo neformalno da podrzimo Rusiju (diplomatijom).

To nema veze sa politickom neutralnoscu DSS, koja se ne tice priznavanja secesija u svetu, vec neulaska u ekonomske saveze, pocevsi od EU. I tu ste kratke pameti, pa opet mesate babe i zabe. Zamorni ste u vasoj tupavosti iako na NSPM imate toliko prilika da nesto i naucite. Ili ste isuvise ostareli za to?
Preporuke:
5
6
102 utorak, 08 april 2014 01:47
interesantno
Interesantno kako ovaj tekst danas deluje još aktuelnije i ubedljivije nego samo pre nekoliko dana. A, ako Bog da, kroz nekoliko nedelja će delovati još bolje.
Preporuke:
9
0
103 utorak, 08 april 2014 06:20
@ dr Jela Bisic
Pa baš zato što komentari nisu stručni radovi besmisleno je naznačiti struku.
Preporuke:
4
0
104 utorak, 08 april 2014 08:03
siniša @ Ujka Vasa
Tačno je da se titula piše kad to situacija nalaže, kao što je tačno i da čovek nije "naučnik" lekar, pesnik izvan ambijenta koji je od značaja. Na primer klinika, ili naučni institut, ili književno veče.

Međutim, odnosno, no međutim. Zvanje ili titula postaje i deo ličnosti, pa kad kažete Pera Perić, u vašoj zgradi ima bar dva čoveka koji se tako zovu, ali jedan je Pera Perić pesnik, i on verovatno dodaje to svoje znanje, ili titulu, ili znak raspoznavanja da bi i drugi znali o kome se radi.

Meni se lično žalio jedan lekar koji je imao u tom smislu podeljenu lilčnost. Kad bi bio na poslu i kad bi zazvonio telefon on bi se jaio Dr Pera Perić, i sve je bilo u redu dok nije počeo to da radi i kod kuće. Zazvoni telefon, on se javi, kaže doktor Pera Perić, a sa druge strane njegova majka.

Počinje ponekad da se to dvoje isprepliće.

Ali, moja primedba vama je da razlikujete bitno od sporednog. Diskutujemo o tome zašto su Rusi i pravu, a u pravui su, a vi opleli o titulisanju.
Preporuke:
4
0
105 utorak, 08 april 2014 08:40
Ujka Vasa@ Siniša
U pravu ste. Neću više da pletem mada mi visokoparnost i nadobudnost idu na živac.
Preporuke:
4
0
106 utorak, 08 april 2014 08:50
Ujka Vasa @ Siniša
P.S.
Opet sam zaboravio glavno. Razume se da su Rusi u pravu, i da ih treba podržati. Biće katastrofa ako Vučić sprovede svoj naum da minira Južni Tok. A očigledno je da to sprema. Srbija je vlasnik 29% NIS-a a on traži 50% profita i to naziva "odgovarajući deo".
Preporuke:
5
0
107 utorak, 08 april 2014 12:21
G.S.
Stičem utisak da je fudbal važniji od Južnog toka?

„Sutra ću izneti predlog kojim će 95 odsto građana biti oduševljeno!“
„Tako će imati oko manje čega neko da se svađa u budućnosti“, rekao je Vučić.


Vučić je na konferenciji za novinare, odgovarajući na pitanja u vezi sa jučerašnjim emisijom u kojoj su gostovali Duško Vujošević iz Partizana i Nebojša Čović iz Crvene zvezde i govorili o novcu koji klubovi dobijaju od države, a pominjali i Vučića, rekao da će sutra na Javnom servisu izneti podatke koliko je ko novca od države dobio.

http://www.dnevne.rs/zuta-stampa/sutra-cu-izneti-predlog-kojim-ce-95-odsto-gradana-biti-odusevljeno
Preporuke:
1
0
108 utorak, 08 april 2014 15:35
brm
"Nikako ne mogu da se odlučim na kojoj poziciji bi dao svoj maksimum, odnosno, sa koje pozicije bi mogao najviše da uradi za Srbiju"

kralj
Preporuke:
2
2
109 utorak, 08 april 2014 15:41
brm
Srbija je bila bojno polje od 18. do 21. veka skoro neprekidno.. kao granica raznih zona i carstava.. nedopoustivo je da sada, kad su granice carstava i svetova pomerene daleko na istok, mi ipak ne budemo opet bojno polje.. vrsni anailitičari i komentatori sve čine dlja se ni ovaj putt ne izvučemo od najvećih razaranja, sledeći vidovdansku etiku velikog ave Justina: "Svaki pravi sin roda našeg davao je ono što je najdragocenije na zemlji – život, radi onoga što je najdragocenije na nebu – radi pravde.... ako ne umre za nebesku pravdu, ne može stvoriti velika, večna dela ...dušom Srpstva postalo je: stradati za nebesku pravdu i žrtvovati se za nju"

napred u slavnu smrt
Preporuke:
0
5
110 utorak, 08 april 2014 20:43
drJela Bisic
Rusiju treba podrzati: 1. jer je u pravu 2. da pokazemo da smo joj saveznuici, pa da i ona nas podrzi (sto je potebnije nama nego Rusiji)
Preporuke:
4
0
111 utorak, 08 april 2014 22:27
Bob
Što više razmišljam, shvatam da takozvani geopolitičari, srpski i ruski, strašno greše u jednoj stvari.

Naime, načitali su se nekih anglo brljotina, (o, kad će se dozvati pameti) o nekakvoj nazovi borbi kopna i mora i dođoše do jedne samoubistvene misli da je nemačka naš nesuđeni saveznik, čak, gle, samo još da su nemci sa nama, sve ćemo rešiti.

Ah, kakva je to lepa europa, samo da se Rusi i nemci ujedine.

Nešto mi je bolesno bilo u toj ideji čim sam je video.
Preporuke:
8
0
112 utorak, 08 april 2014 22:37
Bob
Onda im je omiljeni prvi primer borba Ahajaca i Troje.

Trojanski rat... ništa im ne smeta što su Trojanci negativci, naši su, kontinentalci. Dok odmah zatim, gle čuda, Ahajci Grci postadoše naši, ali zapravo, Rimljani su naši, oni su kopno, gle čuda, ali ipak, Grci su naši, oni su hrišćani i pravoslavci, Rimljani su vatikanci...

Kakva brljotina. Kao i cela teorija o sukobu kopno-more.

Vidim godinama neku unutrašnju neprijatnost u čoveku koji gura tu teoriju. Blesava je kao i teorija evolucije. Englez to smislio? Bljak.

Veliki istorijski, duhovni sukob postoji, ali nema nikakve veze sa turizmom. Turizam je kopno i more. Ovde pričamo o nečem mnogo ozbiljnijem.

Da, odsad ćemo teoriju nekakvih tzv. geopolitičara zvati "turistička teorija".
Preporuke:
4
0
113 utorak, 08 april 2014 22:37
@Bob
Moje čestitke za komentar !
Preporuke:
3
0
114 utorak, 08 april 2014 22:59
Bob
Ne hvalite me, malo mi je neprijatno. :) Dakle, gde je tačka preseka, oko čega se vodi sukob? To je pitanje. Zapravo, tu se mnoga pitanja seku, tu su mnogi odgovori. Odgovor je, recimo u jednoj reči: entropija. Iliti, kvarenje.
Preporuke:
3
1
115 sreda, 09 april 2014 07:40
siniša @ Bob
Pre svega bih hteo da se zahvalim na jasnim komentarima i jasnim stavovima šta ne valja. Zatim bih hteo da se zahvalim na jasnim i korisnim stavovima šta valja. I konačno mnogo hvala na preciznosti kojom ste objasnili šta treba, a šta ne treba.

Vi ste čovek genije. Čestitam i još jednom hvala. Potpuno ste razjasnili geostrategiju Evrope u par rečenica. Neverovatno, hvala, hvala.
Preporuke:
2
0
116 sreda, 09 april 2014 10:10
seljak bezemljaš
šta mislite o tome da malo promenimo perspektivu, to jest, da za trenutak odbacimo nametnutu analogiju i ne gledamo na Krim kao na Kosovo, nego na Kosovo (ili Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu) kao na Ukrajinu, odnosno, veštački otuđeni i otkinuti deo organskog nacionalnog tkiva (pri čemu bi onda Krim, u neku ruku, bio analogon severu Kosova i Metohije). Na taj način se, još bolje vidi

Ako bi smo po savetu gospodina Vukadinovića promenili perspektivu, razvejali bi smo mnoge magle.
Uvenule bi mnoge lagarije. Te lagarije poput snega na drveću, pritiskaju i našu prošlost i našu budućnost.
Promena perspektive bila bi proletno sunce, posle koga sneg sleti,a drvo se uspravi.Blato od otopljenog snega pokrilo bi mnoge "svetle likove" kao i one koji su ih pravili i hvalili.
nastavak
Preporuke:
6
0
117 sreda, 09 april 2014 10:33
seljak bezemljaš
nastavak
Zadnja dva veka naša istorija se dešava kroz suprostavljanje naporu zapadnih sila da fragmentizuju prostor Balkana. Kao geostrateški važan prostor za održanje njihove svetske moći.
Osnovu tog napora čini rasturanje srpskog etničkog prostora, kao i odvajanje od Srba onih koji su im skloni ili bliski.

Prvi svetski rat i srpske pobede na Ceru, Kolubari i Kajmakčalanu otvorile su prostor za izjašnjavanje naroda. U novembru 1918 mnogobrojne male i velike narodne skupštine u Crnoj Gori, Baranji,Banatu i Bačkoj, u Sremu, BiH, Dalmaciji, donose odluke pre prvog decembra da se pridruže Srbiji.

Te odluke, dakle rezultate prvog svetskog rata pništiće komunisti 9 novembra 1944 kada u Beogradu
organizuju ASNOS kojim proglašavaju Srbiju od Beograda do Vranja. To je vreme kada u Srbiji streljaju intelektualce (u Beogradu u prvoj grupi 105 bez suda) a na teritoriji Srbije je i bugarska vojska premetnuta u antifašističku.A tu je I "JUGOSLOVENSKA LEGIJA"koju vodi Marko Mesić
nastavak
Preporuke:
3
1
118 sreda, 09 april 2014 10:54
seljak bezemljaš
nastavak
Na tom ASNOSU u Beogradu 9 novembra 1944 pojavio se i govorio i predstavnik Vojvodine (Jovan Veselinov, prema zvaničnoj biografiji nedovršeni bravar, narodni heroj, junak socijalističkog rada, pisac knjiga po kojima je snimljena TV serija o partizanima)
Pojavio se predstavnik Vojvodine a još se neznaju njene granice. Hrvatska KP i njen CK (Srbija ima PK)svojataju Srem, Baranja će biti predata Hrvatskoj nekoliko meseci kasnije.
Da je samo to.
ASNOS 9 novembra 1944 a Tito 25 novembra list
SLOBODNA VOJVODINA 25 novembra kaže:

"Nova Jugoslavija" će se sastojati iz šest federalnih jedinica,i to- Srbija,Hrvatska, Slovenija,
Makedonija,Bosna i Hercegovina,Crna Gora.
NEKI KRAJEVI KAO ŠTO JE VOJVODINA VEROVATNO ĆE IMATI AUTONOMIJU U SKLOPU JEDNE OD FEDERALNIH JEDINICA"

Koga su oni pitali? Sa kim su se dogovarali.
nastavak
Preporuke:
5
0
119 sreda, 09 april 2014 11:16
seljak bezemljaš
nastavak
Kakva je to zbrka, glupiranje i ulizištvo bilo svedoči i referat već spominjanog Jovana Veselinova na JNOFu (jedinstvenomnarodnooslobodilačkomfrontu)
održanom 11 decembra 1944.g.gde on izeđu ostalog kaže:
"Voljeni drug Tito jednako se brine o Srbima, i o Hrvatima,, i o Slovenima, i o Crnogorcima, i o Makedoncima, i jednako će se brinuti i o interesima autonomne Vojvodine,
BEZ OBZIRA KOJOJ ĆE FEDERALNOJ JEDINICI BITI PRIKLjUČENA."

Čovek samo zna da je predstavnik Vojvodine.A čeka da mu kažu,koji je delovi čine i u sastav koje države će ući.

Da se znalo koliko je ovo problematično svedoči i sam spomenuti referat u kome kaže:
" Ništa nije pogrešnije od mišljenja da ovo znači rasparčavanje Jugoslavije..da će živeti.. posebno Hrvati, posebno Srbi itd..."
Sledi zaklinjanje u čvrstinu Jugoslavije (za koju tvrde da je demokratska)
Jovan Veselinov će tek 15 aprila 1945 u članku u SLOBODNOJ VOJVODINI napisati.
"..da bi Baranja mogla da se pripoji Hrvatskoj"
Preporuke:
7
0
120 sreda, 09 april 2014 13:02
seljak bezemljaš
nastavak
U ono vreme važan drug, Aćim Grulović, u listu SLOBODNA VOJVODINA 17 JUNA 1945 govoreći o autonomiji Vojvodine uzgred se dotiče i Crne Gore:

"Istina je da u Crnoj Gori uglavnom žive SRBI, ali se oni ipak ZATO KAO SAMOSTALNA NACIJA ORGANIZUJU U SAMOSTALNU FEDERALNU JEDINICU"

Sledi objašnjenje ali Đilas je to objasnio kraće. Stigla nova vlast.

Zašto je važna ta druga perspektiva.
Zato što su ljudi masovno potkupljeni u ime lagarije.
Neko doktorirao, neko diplomirao, dobio status ili radno mesto. Propala mu kao nesolidna građevina, zidanica na pesku i država, i radno mesto, i struka i nauka, kuću mu zapalili, selili ga...a on traži ko je kriv a lagarije se drži.

Naša je istina i ruska istina. A ovi.
Ništa nam gore neće uraditi, nego što su nam i što će nam inače raditi ako ovo kažemo.
Ne vredi to ako jedan govori. Izgoreće uzalud.
Tačnije dobri i jesu gorivo koje osvetljava put napretka.
Preporuke:
4
0
121 sreda, 09 april 2014 20:07
drJela Bisic
Srpska istorija poslednjih 200-300g je skolski primer rasparcavanja nacije. Prvo su se odvojii katolici(tzv Hrvati).U to vreme, otprilike Srbi islamske vere su sebe smatrali Turcima, i time se ponosili. Medjutim, dolaskom komunista na vlast ovo tako uzima maha, da se slobodno moze reci da su ovi ateisti-internacionalisti stvorili najvise novih nacija i novih crkava u korpusu Srpskog naroda, u istoriji.Njihov rad jos nije zavrsen-nastavljaju ga njihovi potomci-gradjani(pre svega mislim na ideoloske, a ne bioloske potomke. Mada ima i ovog drugoga)Slicno se, posle Oktopbarske revolucije postupalo i sa Rusima. medjutim, posto je ruska nacija brojnija od nase-sa manje uspeha.Bar do sada.
Preporuke:
4
0
122 petak, 11 april 2014 12:05
Goran
Kosovo je Srbija, Krim je Ukrajina.
Preporuke:
0
4
123 petak, 11 april 2014 21:09
Predrag V.
Ova izdajnička bagra će nas dovesti u situaciju da nas i Rusija bombarduje. Niko nam ništa nikad neće dati ali barem da nam ne uzima sve i da nas ne ubija.
Preporuke:
4
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner